fredag 16 november 2012

Skilda världar

Har suttit och glott igenom några avsnitt av senaste säsongen av skilda världar, serien speglar ändå verkligheten väldigt bra, som ganska många andra drama serier. Det är alldeles för mycket som händer som man varken ser eller hör, tyvärr. Människor som snackar bakom ryggen, kompisar som inte säger vad dom tycker eller får säga till någon annan vad dom tycker heller för den delen, det har man ju råkat ut för själv. Det är vell meningen att man som kompisar ska kunna uttrycka sin åsikter och tycka vad man vill utan att personen man säger de till ska bli sur eller? Var och en får givetvis göra som man själv vill med sina liv men man uppskattar sina kompisars åsikter istället för att slänga det i ansiktet på den som tycker si eller så. Alla som känner mig, vet att jag aldrig skulle göra något för att såra en annan människa med flit, och jag hade aldrig heller sagt något som inte betydde att jag menar väl. Där emot så blir JAG fruktansvärt sårad av att få höra motsatsen, utan att ens ha gjort något fel. Detta är egentligen inget jag går och tänker på längre, med tanke på att jag anser att personen ifråga har sig själv att skylla och de är dennes förlust om man inte vill ha ärliga kompisar. Men tanken dök upp igen under serien ;) haha.. Så helt är de vell inte släppt ;)

Dock så har det fört något gott med sig, och jag vet nu mer vilka som tillhör min verkliga kompis krets och vilka man ska vända sig till i fortsättningen, för att få skit slängd i ansiktet på grund av någon annans ångest, det är jag faktiskt inte värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar