torsdag 21 april 2011

Det jag bär med mig.

I min handväska handlar då detta om, alltså nummer 12! ;)
Vi tjejer är vell typ kända för att ha med oss mycket överallt och att vi fixar ner så mycket grejer i våra små handväskor, all eloge till oss för det!;) Man kanske kunde tycka det skulle räcka med pengar/kort och leg och kanske ett par nycklar? det är vell ungefär det killar har med sig för en dag på stan?
Men nej, ett måste i handväskan är parfym, soliga dagar åker självklart brillor med, något till läpparna(läppglans,läppstift,lipsyl) och kanske en fick spegel. För säkerhets skull tamponger och medicinen får man inte glömma;) Sen klarar jag mig ganska så bra för en tur på stan.

Är det däremot utgång på G, kanske man tar med sig lite i sminkväg också så man kan bättra på litegranna, mascara, rouge och kajal, ögonskugga med om man har använt sig av det, trots att man har åkt hemifrån så vill man ju kunna bättra på om det behövs, (Tänker man, men gör aldrig).
Vissa utgångar, som när man inte ska ut och dansa utan går till en helt vanlig krog, blir det större väskor till användning ibland, kanske för någon extra tröjas skull eller extra leggings osv.. Man vet aldrig vad som kommer behövas, jag har en förmåga att absolut jämt ta sönder leggings och strumpbyxor när jag festar, sen finns det säkert dom som är hundra gånger bättre på att inte göra det också! :)

På tal om helt annat, så vilket partydänga denna är, perfekt till sommaren!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar